Papperssvalan

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Mia - 22 augusti 2010 23:15

DT Sonja har skapat dessa vackra alster med papper från bl.a Webster:

               

 

Av Mia - 22 augusti 2010 23:09

Det är första gången jag scrappar ett kort på bara mig!Det är även första gången jag scrappar i svart och rött- något jag troligtvis inte skulle ha gjort om jag inte fått papprena i mitt DT paket från Papperssvalan! Den röda väggen i fotot passade perfekt till mönsterpappret. Dekorationer i svart, rött och beige. Mönsterpappret See Back kommer från Creative Imaginations.//DT Jessica

      


Av Mia - 22 augusti 2010 22:48

Här kommer underbara bröllopskort från DT Helen och ett par härliga LO´s!

     

I den här layouten ville jag ta vara på den härligt djupa blå färgen i blomman, och precis rätt nyans fanns med som cardstock i mitt paket från papperssvalan. Den stora fjärilen är en Tim Holtz-stans som jag tycker mycket om. Den är gjord med två olika papper - unders Maja Design och överst svart cardstock som jag har haft crystal glaze och sedan glitterpulver på för att få ett upphöjt glittrigt utseende. Fjärilarna är från Sizzix och rubriken är typsnitt Banana Split. 

       

                  

Bildserien är från när min systerson tillbringade påsklovet hos oss - med massor av pyssel och äventyr men höjdpunkten var helt klart när han provade sin "vulkan" som min äldsta dotter köpt. Den sprutade "lava" ända upp i taklampan och alla utom "hon som fick skura köket" skrattade så de kiknade - och bilderna fångade ögonblicket helt perfekt.

  

Enfärgad Cardstock , "fyrverkeripapper" från Craft b Craftub "California" som syddes fast med stora stygn för hand.  Tagsen är sedan ett kurstillfälle hos Papperssvalan då vi färgade in med distresser på lite olika sätt - och en av dem innehåller journaling som är lite lagom dolt för att inte stjäla fokus. //DT Helen

Av Mia - 22 augusti 2010 22:11

DT Anna är först ut med några vackra alster att inspireras av:

 

 Ett födelsedagskort till svärmor! Kortet har en botten av svart cardstock, sedan en bakgrund med gråa rosor med rivna kanter - något jag tycker ger mer liv i bilden! Det grå pappret är format efter rivlinjal, chalkade kanter och sedan fäst med 3D kuddar. Av samma gråa papper har jag stansat ut en bård med kantstans och en flourish är stansad av vit cardstock. 

     

Molly äter glass !
Gillar att jobba i serier som dessa! Jag satte korten på den blåa bakgrunden lite snett, omlott med varandra utan att beskära bilderna, precis som att de hänger på en anslagstavla, slina kanter och fäste korten med olika nyanser av blåa minibrads. Jag valde det pilliga hantverket med att klippa ut fjärilar från mönstrat papper  på en bård vilket jag gav en fin effekt! På var sida om fjärilspappret kom texten mmm... glass!

  

Det är alltid lite svårt att göra lo med vissa bakgrunder, men denna bakgrund handlade om tävlande, vilket passade bra till Gotland Grand National endurotävling! Jag har skurit ur lite av texten från bakgrunden så att bilderna får en chans att "smälta ihop" med bakgrunden. Vill framhäva bakgrunden , därför är det endast lite flourish och blommor som dekoration!   //DT Anna

Av Mia - 22 augusti 2010 21:44

Nu är allt som det ska igen! Tillbaka från mässor och inköp och kurser och butiken drar igång som vanligt v.34 Åter till ordingen, alltså! Med massor av inspiration och nyheter på väg hem, både i papper, stansar, stämplar och dekorationer! En del kommer att uppdateras v.34 men annars i vecka 35! Åter till det...

Först vill vi naturligtvis inspireras av alla underbara alster som DT tjejernaskapat dessa två veckor då vi legat i "träda" här i bloggen, så det kommer ikväll!! Välkomna tillbaka!

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards