Papperssvalan

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Mia - 3 december 2012 19:49

Dags att bryta av jultemat med lite mysig inspiration för Lo´s också! Det är väl i vintermörkret man har tid att leta fram alla sommarminnen och andra kort, som man kan sitta inne i värmen och skapa med?

Så leta fram dina du också, vet jag! Ta en stund mellan lussekatterna, julstädningen och adventspyntandet och minns tillbaka med några fina LO! Här är det DT Lindas tur att ge lite inspiration! Scrappa lugnt!:)/Mia

         

Av Mia - 3 december 2012 19:43

Försöker minnas våren och värmen med en bild från en "kreation" gjord av blommor från trädgården :-)
 Jag har gjort blommor själv, den stora gjord med stansen från tim holtz som heter tattered florals, och de mindre rosorna är gjorda av spillpapper med hjälp av stansen pinecone.  Kladdat med färg: använt en mask från Tim holtz, och sprayat färg från olika mister, samt målat med färg från distress stains. Till rubriken har jag använt en stans från Martha Stewart. //DT Helen

 

Av Mia - 3 december 2012 08:00

Jag har valt att visa er hur man gör en enkel men väldigt fin korg till julgodis eller julklappen!
   
1)Du behöver: Cardstock, två eller tre olika färger (Jag valde tre)
                  Mönstrat papper
                  Blommor, Brads
                  Övriga dekorationer, tex. stämplar, utstansat
                  Tejp, lim, glitterlim, chalk
 

2) Skär till ett cardstock i måttet 9x9 tum
   Biga vid 3" runt om så du får nio rutor
   Klipp upp på två sidor så som bilden visar

3) Nu är det dags att skära ut delarna du ska sätta fast. Jag skar ut 5 bitar av rött papper som är 2 3/4", 5 bitar av det mönstrade pappret som är 2 2/4" och 4 bitar vitt som är 2 3/4". Dessa chalkas och tejpas och sätts fast på stommen, se bilden. Det som är grönt är själva botten på korgen, jag satte de femte panelerna på insidans botten.

                
4) Dags att sätta ihop korgen. De uppklippta flikarna till höger och vänster fästes omlott över mittenfliken så att kanterna möts på mitten.
   Handtaget är en bit cardstock 9x1" och en bit mönstrat papper i strl 8 3/4x3/4". Denna fäste jag på insidan med hjälp av en fin brad, satte även en fin scalloped cirkel under.
 
5)Nu är det bara att dekorera korgen. Jag satte dit blad och rosor med glitterlim på. På ena sidan satte jag en fin julstämpel. Fyll med något gott!
 
Lycka till/ DT Jessica
 
 

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards