Papperssvalan

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

***ADVENT tutorial 2012: # 20 3D grankort

Av Mia - 20 december 2012 20:54

Dagens lucka kommer från DT Eva med detta underbara kort i 3D, med bas av ett Center Step card.

 

Jag har använt grön och vit cardstock, ett grönmönstrat papper från Pattern paper och ett mönstrat papper från Inkido Drömmar stjärna blå men papperet är i olika grå vita nyansermed stjärnor, samt lite guldfärgat papper till stjärnor.

       


Grönt cardstock skärs till 6-12 inch. Skär sedan 1inch in och upp från kortsidan till 7 inch på båda sidorna av kortet.

Biga sedan på långsidorna 1inch upp, 2inch upp och 7 inch upp från kortsidan på de remsor som du skurit längst papperet. Biga sedan på mittdelen 6inch upp från kortsidan. Vik kortet så det blir stående.

Vit cardstock skärs 14,5 -9,5 cm mönstradbakgrund stjärna blå 14-9 cm dessa skall användas till mittdelen.

               

Nu till granen där det behövs grönmönstrat papper. Fem fyrkanter med måtten

3½-3½ inch, 3-3 inch, 2½-2½ inch 2-2 inch och 1½-1½inch alla fyrkanter viks lika. Först rakt över sedan båda diagonalerna från hörn till hörn, vik sedan de två flikarna på den främre triangeln framåt. Lite pillrigt men när detta är klart har du fem delar till granen. Tejpa på baksidan och montera granen uppifrån nedåt.

Jag har stansat ut två vita och två gröna granar som jag limmat lite omlott för att ge känslan av djup.

Snöflingor i guld och vitt. Stanserna på gran och stora snöflingor kommer från Marianne Design de små flingorna kommer från Fiskars. Lite glitterlim och en Gud Jul skylt.

Inne bakom granen brukar jag ha en lapp där det kan stå en hälsning från avsändaren.

Hälsningar Eva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 29 oktober 2020 19:04

Hejsan! Länge sedan blogginlägg på just denna sida, vilket inte betyder att jag varit inaktiv, fast C19 har ju i och för sig dragit ner på såväl kursverksamhet som pysselkvällar och marknader.... Trist, men så är läget och det får man förhålla sig ti...

Av Mia - 17 mars 2019 18:13

  Vill du skapa egna kort eller andra kreativa alster? Boka en pysselträff , både för nybörjare och vana kreatörer !!     PRISER KURSER 2019   PRIS  för kurs med  minst 5 personer, inkl. visning/kurs/allt mtrl: 120:-/person för ca 2 h  (1 pr...

Av Mia - 25 januari 2019 12:00


Nu har min stora hundtavla blivit klar också, storlek 70x40:)   ...

Av Mia - 17 januari 2019 11:45

Julen är kommen och gått igen, jag har haft en hel del att stå i... och precis före jul förlorade jag min bror, vilket satte perspektiv på tillvaron... Men man kan bearbeta det i pyssel också... Men det har blivit en del annat också och sakta m...

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards