Papperssvalan

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Mia - 22 december 2012 22:42

Idag visar jag ett kort som är “dubbelvikt” och är tredimensionellt så det blir snyggt att ställa upp till beskådan.

Så här ser det ut klart:

   

Man börjar med att klippa två papper, det enfärgade gjorde jag 5 tum x 12 tum, det mönstrade lite mindre.

Vik det mönstrade pappret på mitten, chalka alla kanter. Vikningen ska vara med den delen av pappret du vill ha inåt utåtvänd, så vikningen blir som på bilden:

 

Vik en gång till men åt andra hållet:

 

Nu ska vi göra hål i mitten. Mät noga och stansa hål mitt i mittvikningen.

 

Gör en ram eller dekorera på annat vis runt hålet. Jag har använt en nestabilitiesram som finns bland annat hos papperssvalans webshop.

 

Passa ihop ditt enfärgade papper med det mönstrade och märk ut var hålet hamnar på det enfärgade. Rita lite med blyerts:

 

Stämpla där hålet kommer, jag har valt en God jul stämpel:

        

Sen ska vi vika det enfärgade pappret – åt motsatt håll mot det färgade och montera ihop härligheten. Tejpa på de yttersta sidorna av det mönstrade pappret:

Min ram blev lite “snäv” så jag fick stärka upp på baksidan :-). klistra nu på det mönstrade pappret på det enfärgade och var noga med att passa så mitten kommer över mitten på de båda pappren. Dekorera mer om du vill:

Jag har valt att göra en “gördel” runt mitt kort eftersom det blir lite tjockt och svårt att hålla ihop annars:

 

Bilden är från ett klippark som finns i papperssvalans webshop  och bården är gjord med en MS bårdpunch.

Ha det bra!

//Helen


Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards