Papperssvalan

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Mia - 26 mars 2013 21:51

Det börjar dra ihop sig till slut på mars månads skissutmaning, du har ännu chansen att delta och tävla om 200:- hos Papperssvalan, sista dagen är imorgon!:) Här kommmer ett fantastiskt bidrag från Ann-Sofie och vi önskar henne lycka till i tävlingen!//Mia

# 3 Ann-Sofie

 


Av Mia - 26 mars 2013 21:00




Vårliga papper i mysiga färger, DT tjejerna bjuder på denna fina kortkavalkad!

DT EVA

          

DT JESSICA

    

         

Av Mia - 26 mars 2013 19:22

Påsken är runt hörnet och här kommer massor av fantastisk inspiration från DT tjejernas kreativa händer:)

DT EVA
   


Påskägget är dekorerat med flätteknik av pappersremsor, en tutorial på detta kommer i bloggen i dagarna!:)

   

DT JESSICA



            

 DT MIAO

Vi som jobbar med barn vet med säkerhet att påsken firas för påskäggets skull.

Båda äggen finns att köpa neutrala i butiken!
   


Ägg nummer ett är målad med en gröngul akrylfärg. Sedan har jag smetat på med Inka Gold paste silver som Mia tagit hem till butiken nyligen. Man blir härligt kladdig av färgen. Sedan har jag lindat en tråd med pärlor på underdelen, det fäste jag med smältlim annars är det svårt att få det att fästa. ( och om några är observanta kommer de säkert se att jag vände underdelen på ägget uppåt ;))Fjärilarna är urklippta ur ett pappersark som också finns i butiken. Sen har jag altrat ett stående påskägg. Den finns att finns att köpa i butiken. Ägget  är målad med en gröngul akrylfärg. Sedan har jag smetat på med Inka Gold paste bronze.

     

 Fjärilarna är urklippta ur ett pappersark som också finns i butiken.

Glad Påsk Önskar DT Miao

DT MIA

         

Påsar kan man ju klä in istället för påskägg, och lika fina att ge bort med påskgodis!:)

       

 

                

 

Av Mia - 26 mars 2013 09:49

Hejsan!

Nu är jag hemkommen igen från England, och jag vet att många är nyfikna på vinnaren i utmaningen-

jag ska gå igenom mailhögen och även konsultera med DT om vinnaren, men den kommer i det närmaste!:) Du som ännu inte skickat in ditt bidrag har till 27 mars på dig, så snabba på!:)

För er som är sugna på att tävla igen kommer en ny tävling i dagarna!!Må gott & på återhörande!/Mia

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards