Papperssvalan

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Mia - 30 mars 2013 23:30

Tutorial:

Altra en After Eight inner ask till söt påskkorg.



 

Först och främst köpen After Eight och ät upp innehållet ;)

Asken har jag sedan altrat så här: 

   

Jag började med att rita av de vågiga sidorna av asken för att skapa en mall. 

På det här kortet har jag fäst alla papper och även hörnen.

Sedan mätte jag upp hur bred och hög asken var, på detta mått la jag först till vågmallen på ena sidan och på nederkant  några cm så att jag kunde vika och fästa pappret på undersidan av asken. Kortsidorna mätte jag upp så att även de kunde vikas och fästas på undersidan.

 Jag valde att täcka sidorna med en utstansad bård, men naturligtvis går det lika bra med band till exempel.


Nu är det dags att sköra ut handtaget eller om man vill ha flera handtag. Jag valde att göra ett som jag chalkade kanterna på och sedan dekorerade med samma bord som jag använt på hörnen.

Nu är det bara att dekorera.


         

      

Lycka till/DT Miao





Av Mia - 30 mars 2013 22:36

Vi i DT Papperssvalan önskar alla en riktigt Glad Påsk, med mycket god mat, släkt och vänner, påskägg och godis:)

Här kommer lite sista påskinspiration från oss till er med önskan om en fortsatt trevlig helg!:)

DT Jessica pimpade några fina ägg så här tjusiga:

 

DT Miao har altrat årets största superägg till en "BAG-IN-BOX" kartong värd namnet!!:)

Vem vill inte ha denna på bordet??


       

Sist men inte minst, en härlig vår-LO av Miao i väntan på den riktiga våren:

       

Jag kan inte få nog av vårens underbara tulpaner!

Här har jag använt mig av masker och mister. Mister finns det flera fina färger i butiken.

Jag har lekt loss med Washitejp. Jag är inte helt säker på att jag egentligen gillar denna tejp, men här blev det bra.

Jag har hållit LO.n enkel för att låta tulpanerna komma till tals.//DT Miao





Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards