Papperssvalan

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Mia - 1 maj 2013 22:08

Det är populärt att arbeta fram steampunks alster just nu,  en teknik som är både rolig och relativt enkel att göra! Här visar DT Miao ett par exempel på falsk metall i "steampunk" stuk.

 


Man börjar med en valfri cardstock, använd gärna fula färger du ändå inte skulle ha gjort något med. Den kommer inte synas när du är färdig. På cardstocken fäste jag ett utstansat fönster och en några berlocker. 

Sedan drar jag av en bit av Biltemas aluminium tejp (mycklet billigare än på Panduro, men samma typ!)

Skrynkla den i handen och fäst den bit för bit utan att sträcka ut den över hela bilden. Fördelen med att skrynkla den är att man inte ser skarvarna lika bra. Jag gick över hela bilden med en stylus penna och sedan när jag var nöjd med resultatet målade jag över alltihopa med svart akrylfärg. Efter det torkar jag av det mesta av färgen.

Jag avslutade med inka-gold och sen är den färdig.

 

Här en embossad bit cardstock med Tim Holtz embossingfolder, sedan inka-goldade kugghjul!

Lycka till! DT Miao

Av Mia - 1 maj 2013 21:48

Bidrag nummer 1 blev utsedd av DT till månadens skissvinnare!

GRATTIS ELINOR

Massor av grattis för en somrig, klassisk och fin tolkning av DT Helens skiss! Du har vunnit 200:- i Papperssvalans butik, maila in till papperssvalan@telia.com så får du uppgifter om kod etc att uppge när du handlar! Återigen, stort grattis till Elinor och TACK till övriga fina bidrag som alla kom på andra plats denna gång! Men misströsta inte, en ny tävling kommer i de närmaste dagarna med en ny DT skiss och ny chans att vinna!! Scrappa lugnt!/Mia


Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards