Papperssvalan

Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 27 mars 2010 13:09

Här i bloggen har det nu varit stiltje en vecka, men nu så ska jag väl som sakteliga komma igång igen. Jag fick åka in akut i måndagsnatt och opereras i magen, men det gick bra till sist och är nu hemma igen och sitter framför datorn lite smått... Sjukskriven och får ta det lugnt ett par veckor till, men snart är allt som jag igång som vanligt med allt! Så i veckan hoppas jag få in lite nyheter både i webbutiken och här i bloggen!

Ha det bra så länge!//Mia

Av Mia - 21 mars 2010 20:49

Min älskade vovve Keisa fyllde 10 år i veckan och därav blev det en LO med henne där hon gör skäl för sin ras- Lapphund! Hon älskar snö och skulle kunna ligga ute dygnet runt om hon fick! Denna vinter har hon verkligen fått massor av den varan även här på Gotland, så hon har varit hur lycklig som helst!

GRATTIS , mattes kelgris!:-)

     

Av Mia - 20 mars 2010 09:04

Det var inte lätt, men nu är det klart! Det kom in 16 bidrag till skissutmaning 3 denna gången, det verkade som om det var den skissen som alla gillade.  

VINNAREN blev: Jessica Hägbom för en färgsprakande och glad kreation av skiss #3 som visar att det är roligt att laborera med färg i papper och dekorationer! GRATTIS!

Du har vunnit ett presentkort på 300:- i Papperssvalans butik eller webbshop!

        

  

HEDERSOMNÄMNANDE och vinnare till en "Scrappare på väg" bilskylt blev: Signe Bleckhorns för det gladaste fotot och kreativa sätt att föra dekorationer på!

    Vinnarna meddelas via mail också!

Tack alla för era bidrag och jag hoppas att ni återkommer till nästa utmaning med chans till nya priser!

Må gott!/Mia



Av Mia - 19 mars 2010 22:17

I onsdags var ett nytt gäng i butiken på en scrapkurs/kväll! Ja , bara nya på kursdag i butiken, men oerhört erfarna scrappare! Jätteduktiga!

Förutom eget scrappande blev det en layout med clear overalays här också, för att prova olika tekniker, men även ett gullig liten baby/dopkort. 

             

Det här kortet är vikt av en 20x20 cm cardstock, dekorerad med 2 olika papper, band och pearlmaker på framsidan. Inuti sitter en guldembossad stämpel från Inkido!  

    

          

Idag gjorde jag en annan variant på kortet till ett tackkort i bruna nyanser. Det blev i ett större format där den ihopvikta storleken blir 15x15 cm. 

Jätteenkla att göra, men de blir exklusiva i slutänden!

Må gott!

Av Mia - 12 mars 2010 19:30

Ett dopkort blev det i vinterkylan i veckan, här med quillingblommor och stansad kant. Ett födelsedagskort som jag gjorde för ett tag sen i lite samma stil fick också komma med som inspiration idag! 

     

Ett kort med sommarkänslor passar kanske för att locka fram vårsolen :-)))

  

Må gott,
Mia

Av Mia - 11 mars 2010 18:57

Hej igen!

Nu har vi haft kurs igen, igår kväll intog ett gäng kreativa och glada tjejer butiken för den andra kursdagen av tre i scrapbookingkursen som går nu!

Jätteduktiga och nyfikna på allt! Jag lär mig också massor! I går hade jag förberett en layout för att vi skulle prova overlays och glansiga dekorationer som pearlmaker, 3D glossylack , markers och spraymist! Många saker på en gång, men roligt hade vi!  Samtidigt provade jag på ett av Pysselgummans underbara nya papper som bakgrund, dessa kommer nog att användas många gånger framöver!

Denna layout med overlay från Prima utgick vi ifrån!

     

Löven från Prima är spryade med silvermist, blommorna har en touch av rosa pearlmaker. Rubriken har fått en 3D effekt av glossylack och i bakgrunden ser man fåglarna från Romanza-seriens papper.

   

Några fler layouter i de nya papprena är på G!

Ciao!

Mia 

Av Mia - 7 mars 2010 19:12

Hejsan!

Jag har haft öppet i butiken i helgen och många kom på besök i det strålande vintervädret! Det har varit mycket babykort på beställning just nu, även många som köper till babyalbum och kort. Man blir så inspirerad av allt gulligt, skulle kunna göra bara babykort en hel vecka! :-)

Min kamera bestämde sig idag för att det var dags för service, så det blev inga nya foton- men lite designer som jag gjort tidigare fick komma inspirera idag istället !Nu råkade det bli väldigt mycket rosa, men går hur bra som helst i blått ! **L*! Ciao!          

Swirlen är från Sizzix borderdie och blommorna är utstansade från BK diesen Build a flower. Lammet är också Sizzix, men vilken gullig liten krabat som helst passar!

   Quilling blommor.

Av Mia - 5 mars 2010 18:12

Hej igen!

Passar på när jag nu har några minuter över att lägga in lite gamla bilder från tidigare bloggen hit också! Handgjorda till bl.a dop och födelsedagar!

          

Må bäst!/Mia       

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards