Papperssvalan

Alla inlägg under april 2012

Av Mia - 30 april 2012 14:51

Helene kommer här med sitt fina bidrag till DT Helens skiss och vi önksar henne massor av lycka till i tävlingen!//Mia

 

Det var väldigt länge sedan jag senast gjorde en layout och jag är så glad över inspirationen jag fick av skissen.
Jag har valt att hålla mig till ett fåtal färger eftersom jag tycker det blir mest effektfullt.
Läs gärna mer om mitt bidrag på min blogg http://franmittpysselrum.blogspot.se  //Helene

Av Mia - 30 april 2012 09:27

Maritha skapade detta fina bidrag till skisstävlingen efter DT Helens skiss!

Var med och tävla genom att skapa en egen LO utifrån de två olika skisserna och ha chans att vinna 200:-

 i presentkort hos Papperssvalan! Du har ännu tid att skicka in till 6 maj, så gör slag i saken du också!?

Ha en skön Valborg//Mia
 

Det är ett foto på min stora dotter, taget sommaren 2007. Det var ett tag sedan, ja..  //Maritha

Av Mia - 30 april 2012 09:22

Här kommer skisstävlingsbidrag igen, här är det Maritha som skapat denna fina LO från DT Jessicas skiss!

Massor av lycka till, Maritha!//Mia

 

Det blev bilderna framför granen på Julafton..  Det är alltid lika spännande med självutlösare på kameran..//Maritha

www.frolid.eu/blogg

Av Mia - 29 april 2012 10:42

Ett urgulligt födelsedagskort kommer här från DT Malin, huvudmotiv från Magnolia med söta Tilda!

Njut & inspireras och ha en skön Valborg!//Mia


  

   

Av Mia - 27 april 2012 19:44

 

  

     

      


Vila i frid, Joséphine

Av Mia - 23 april 2012 09:14

       Mitt första bokkort kommer här! Det var roligt att göra ser mycket svårare ut än det var.//DT Eva

     

Vill du också göra ett bokkort som du ser exempel på från DT Eva här, och som tidigare i bloggen från DT Helen?

 Länk till tidigare kort: http://papperssvalan.bloggplatsen.se/2011/10/23/6506902-dt-helen/#


De blir superfina och inte så svåra som de ser ut,

 kolla in ett par av alla de tydliga tutorials som finns på nätet och prova du också!

Här kommer några beskrivningar som jag tycker är bra att utgå ifrån:

Scrapdraken visar på sin blogg: http://scrapdraken.blogspot.se/2011/03/tutorial-bokkort.html

Landstoken Helena visar en annan mycket bra beskrivning:

 http://landstokensscrappyhappy.blogspot.se/2011/06/tutorial-bokkort.html


Sist men inte minst,  Tim Holtz inspirerat bokkort i denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=s4vetra7Np4

   

DT Eva fortsätter "vårinspirationen" med dessa underbara blomkort!

Visst känner ni som jag att sommaren är i antågande nu?

     

  


Må gott & Scrappa lugnt! //Mia

Av Mia - 23 april 2012 08:51

Baby-trenden fortsätter här i bloggen med DT Signes urgulliga lilla ask, här gjord med papper från Maja Design.

   

Till det kommer också ett gulligt kort till en nyfödd liten tjej!

   

Vi vill också fortsätta att fira att våren är kommen med sol och värme och

ljusa, ispirerande kort följer med den! :) 

      

Vårkorten gjorde jag med tanken att använda samma mönstrade papper i båda,men så olika de kan bli:)

//DT Signe



Av Mia - 22 april 2012 12:26

DT Linda inpsirerar här med en LO utifrån DT Jessicas tävlingsskiss! Kom igen ni också, passa på att skapa en eller båda av de två tävlingsskisserna som ligger här i bloggen nu! Du har chans att vinna 200:- i presentkort vid Papperssvalan, så titta på de fina skisserna, gör din egen tolkning och skicka in ditt/dina bidrag! Läs mer under tävlingsinlägget! Lycka till & scrappa lugnt!:-)

 

      

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards