Papperssvalan

Alla inlägg under maj 2011

Av Mia - 23 maj 2011 20:41

Här kommer DT Sonjas morsdags-kort att inspireras av i veckan inför Mors Dag!:-)

Hoppas alla ni pysslare därhemma kommer ihåg att göra ett kort till Mor, finns inget som säger kärlek så mycket som något man skapat själv:-) Garanterat uppskattat!

  Vackra papper från Pysselgummans senaste kollektion hittar du i Papperssvalans Webbutik!

Av Mia - 22 maj 2011 20:04

Här kommer Marithas fina tolkning av DT Sonjas skiss! Lycka till i tävlingen!:-))

Så här skriver hon:

"Det är gamla bilder från mitt och Makens bröllop. Jag är så besviken för det blev inga riktigt bra bilder. Det blev så sent beslutat att vi skulle gifta oss så jag höll på att bli utan fina kläder tilloch med..  Fotograf glömdes bort i allt som var.. L  

Men lite bilder finns och det tog mig mer än 5 år innan jag började titta på dem och scrappa de som var någorlunda. Nu har det gått 6 år och här kommer en LO till"

 

Av Mia - 15 maj 2011 14:57

Kurserna för våren är i princip avslutade och snart dags att dra igång sommarens program! Här kommer två av de olika LO ´s vi gjort under våren i nybörjarkurserna i scrapbooking!

             


        

   

Av Mia - 15 maj 2011 14:38

Teasken gjorde jag igår när vi hade öppet hus i butiken, satt och pysslade och visade lite tekniker för de som var intresserade! Massor av bra erbjudande och härliga pysslare kom och besökte butiken på lördagen! Kul!:-)

          

Av Mia - 15 maj 2011 13:55

Här kommer månadstävlingens andra fina bidrag från Sophie:

"Jag har inte gjort så många layouts på min son Love när han var lill-liten, för vi tog tyvärr inte så många kort då. Kan oxå bero på att första 6 månaderna så sov han i princip dygnet runt! Jag har använt Crates serie Emmas Shoppe som kanske är tänkt för lite mer tjejiga alster, men jag tyckte det passade mycket bra till detta kort."

Massor av lycka till i tävlingen!//Mia 


Av Mia - 13 maj 2011 19:43

De nya härliga pappren från Pysselgumman har bl.a fått ligga till grund för denna fina LO från DT Sonja! Njut och inpireras! Pappren hittar du i Papperssvalans webbutik!:-)


Studenten närmar sig med stormsteg och här kommer ett kort med papper från Pysselgummans äldre vårserie!

    

Av Mia - 9 maj 2011 20:01

Här kommer majtävlingens första fina bidrag till DT Sonjas skiss:

  

 Så här skriver hon:

Jag har gjort en LO med yngsta dottern Ida och hennes pojkvän David på resa i Turkiet! Sandens och grottstenarnas färger fick bli basfärgen, från Idas shorts plockade jag upp den bruna nyansen och Davids tröja fick stå för accentfärgen.
"Tagen" i vänstra hörnet lämnade jag tom, så kan Ida skriva något eget på den.
Finns ju gott om plats att skriva på LO:n för övrigt också.
Jag brukar använda flera nönstrade papper när jag scrappar,här har jag bara använt ett papper i stort sett, Bo Bunny Paradise Locals och Bo Bunny Paradise Pier till de två bitarna med måsen och sköldpaddan på.
Jag satte två charms - en snäcka och ett hjärta - i en bit kedja, gjorde en pins, gnuggade dit några Rub-ons, titeln bla, sen satte jag lite turkosblå bligstenar som symboliserar vatten. MEMORIES tyckte jag var en bra titel på LO:n.


Passa på att kika in på hennes blogg också: http://olsi.blogg.se/

Lycka till!//Mia

Av Mia - 4 maj 2011 23:03

Vinnaren är utsedd i april månads skisstävling, det var väldigt svårt denna gången för alla bidrag var väldigt fina och unika, med egna specifika tolknignar och vackra färgsättningar! DT Jessica och jag kämpade hårt att utse vinnaren och FRIDA vann denna gången för en nyskapande teknik, matchande färger i en stilfull design!

Grattis Frida, maila till papperssvalan@gotland.com så fixar vi detaljerna kring din vinst!

 

Tack ALLA ni som deltog, ni är alla värdiga vinnare! Hoppas ni deltar i maj månads tävling också med chans på presentkortet på 200:-!!

Må gott/Mia

Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards