Papperssvalan

Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 29 april 2010 19:55

Det är kul att göra små minialbum av ord, det gjorde vi på fortsättningskursen som började ikväll! Det kan man ju göra av egentligen vilka ord som helst så det kan varieras i oändlighet! Vi utgick från BABY i går, men det blev RESA och andra också!

Här är ett par som jag gjorde som mallar, ej färdigdekorerade eller med foto, men här kommer de som inspiration i alla fall!   

  

         

Av Mia - 25 april 2010 19:28

Den här helgen blev det några nya kort efter resan till kursen i Sthlm i 3 dagar, när jag kom hem hade jag lite abstinens (!) för att inte ha fått pyssla med något kreativt på nästan en vecka... Så dessa kort blev det !  

   

Fågeln är gjord i quillingteknik, rullat papper!

               

Ville testa min en av de nyaste QK-diesen med den gulliga baby-apan,
 så då kom dessa kort till!

       

Av Mia - 24 april 2010 17:53

Låt dig inspireras av DT Johannas

jättefina alster skapade av papper från DCWV och Vivi Gade Design!

Härliga projekt, ett vackert kort som firar sommaren samt en vacker "bokgömma" i dubbel uppsättning! Kanon!

          

Av Mia - 10 april 2010 09:32

Deltar just nu i en tävling för Reprint där man ska skapa en box utifrån en färdig mall. Här är mitt bidrag med en romantisk touch och Pysselgummans papper har återigen fått vara med!  Ha en fortsatt skön helg! Nu ska jag ha helgöppet i butiken lördag/söndag! Kram! //Mia   

       

   

Av Mia - 9 april 2010 20:37

Städade lite bland gamla kort idag och hittade bl.a ett på mig själv taget midsommar 2004 som jag tänkte att det kanske var värt att göra nåt med för att det var en ganska speciell sommar. Som en motsats blev då vinterfåglarna, men till båda blev det lite glittrigt fast på lite olika sätt!

        

      

Jag är just nu inne i en "fjärilsfas" ( och det verkar vara så bland papperstillverkarna också för det kommer ut hur mycket fjärilspapper som helst) och det står för pånyttfödelse och förändring. Så jag lekte med att klippa fjärilar från papper från Webster och skapade 3D effekt med vingarna upp. Fjärilarna har även sammetsstruktur på vissa, men det syns inte på bilden. I vinterbilden lekte jag med glitter och strukturerade växtpapper, även här är det svarta pappret med sammetsstruktur. Kul hade jag i alla fall!:-) Trevlig helg!/Mia

Av Mia - 9 april 2010 20:23

Jag hittade en beskrivning i en bok (Creative Cardmaking) som jag bara var tvungen att prova på att göra, en 3D vikning av en blomma. Den var ganska enkel, men jag har aldrig gjort denna modellen tidigare och det var en kul och användbar ihopsättning. Jag har redan lite tankar på andra projekt med denna så det blir nog andra varianter framöver:-)

           

    

Pappret jag använt är ur Pysselgummans Romanza-serie och blomman är av strukturerat växtpapper. Kortet är från Inkidos rosa metallic-serie.


Av Mia - 6 april 2010 13:01

Nu är det äntligen bokat & klart !

  SCRAPTRÄFF !!  

 för alla pysseltokiga söndagen den 30 mars i
Othems bygdegård kl.10-20

Läs mer om anmälan etc. i webbshopen där du hittar övriga aktuella kurser & workshops! där hittar du även sommarens stora händelse för andra året:

17+18 juli 2010

Detta kan du inte missa, var säker på en plats & boka idag!
Boka in den tillsammans med semestern på Gotland t.ex !!

Missa inte 6 kurser & massor av skoj och inte minst CROP hela kvällen!

Du kan delta 1 eller 2 dagar, rabatt på priset om man deltar båda dagarna!
Läs mer i webbshopen! 
www.papperssvalan.se


Av Mia - 5 april 2010 22:31

Reprint har en kul tävling på sin blogg just nu till 14 april där man ska skapa en box utifrån en mycket enkel, men användbar, mall.

Skickade in ett bidrag i eftermiddags som jag kommer att lägga in här sedan , men just nu kan du se det på reprints blogg:

http://reprintartstamps.blogspot.com/ . Där kan du också ladda ner mallen!

Jag gjorde en box till bara för kul som kommer här! Lite nostalgisk med 3D fjärilar och blommor! 

      


Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards