Papperssvalan

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Mia - 29 december 2011 10:42

Det här kortet är enkelt att göra och kan varieras för alla tillfällen och storlekar!

 

Så här är detta kortet gjort:

"Kuvertet" med sneda flikar är gjort av ett 12 tums ark som kapas i två st längder på 4 tums bredd.

Du bigar sedan på dessa vid 4 tum och 8 tum, skär av diagonalen på de yttre delarna från bigningslinjen och ner till yttre hörnet. Det blir något så här:

 

Sedan har jag dekorerat kanterna med satinband på detta kort innan jag monterat det.

Vik sedan det ena pappret omlott, lägg det i det andra och gör samma sak, men det ska ligga ca 2-3 cm längre ner, så att båda kuverten syns. Se till att den yttre snibben täcker skarvarna. Tejpa bara längs kanterna så att det blir en ficka för en tag att stoppas i. Jag dekorerade kanten nere också med ett band.

   

Denna tag ska vara något smalare är 4 tum för att lätt stoppas i, här har jag valt en färdig bild som jag monterat på svart glitterpapper först, sedan även dekorerat baksidan med mönsterpapper och en text. En öljett och band sitter högst upp. Det färdiga kortet kan med fördel vara högre än 4 tum så det sticker upp en bit!

Lycka till! :-)

DT Mia


Presentation


Papperssvalan Gotland

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar & Bloggar

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards